W związku z tym, iż informacje na ten temat, które można znaleźć w internecie są często rozproszone i czasem mało czytelne to chciałbym dla Was to zebrać wszystko w jedną pełną całość tutaj.
Do konkretów:
GND – masa
ACC – Czerwony lub żółty, co producent to inaczej… do obu przychodzi +12V tylko jeden potrzebuje stałego do podtrzymania pamięci a drugi po stacyjce. Znajdzie taka kombinację aby radio działało tak jak chcesz, można podłączyć oba do stałego plusa i radio będzie działało cały czas.
BATT + / B+ – Czerwony lub żółty, co producent to inaczej… do obu przychodzi +12V tylko jeden potrzebuje stałego do podtrzymania pamięci a drugi po stacyjce. Znajdzie taka kombinację aby radio działało tak jak chcesz, można podłączyć oba do stałego plusa i radio będzie działało cały czas.
BACK / REVERSE – sterowanie włączenia kamery cofania – podanie do przewodu +12V spowoduje przełączenie radia w tryb wyświetlania obrazu z kamery cofania – podłączyć razem z kamerą poprzez przekaźnik otwierany plusem z światła cofania
KEY1 – sterowanie kierownicy – podłączenie w zależności od auta
PP – głośnik
PP + głośnik
PL – głośnik
PP + głośnik
ILL / LAMP CONTROL – podłączenie do przyciemniania podświetlenia które następuje po włączeniu świateł, najczęściej należy tam podać +12V pochodzący z podświetlenia deski. Możesz go poszukać w oryginalnej kostce do radia w samochodzie a jeśli nie ma to podpiąć się np do podświetlenia popielniczki jeśli masz
KEY2 – sterowanie kierownicy, podłączenie w zależności od auta
ANT – Niebieski – służy do podłączenia anteny elektrycznej lub wzmacniacza sygnału radia.
TL – głośnik
TL + głośnik
TP – głośnik
TP + głośnik
BREAK – odpowiada za możliwość oglądania filmów dopiero po zaciągnięciu hamulca ręcznego. Najczęściej podłączany do masy ale sprawdź w instrukcji.
AMP – sygnał sterowania wzmacniaczem, po włączeniu radia pojawi się tam +12v który uruchamia wzmacniacz
Real Camera IN – tam wpinamy kabel cinch z kamery cofania
Podłączenie kamery cofania:
Kabel zasilania kamery czarny – masa
Kabel zasilania kamery czerwony – +12V podawane z kabla z stałym prądem poprzez przekaźnik sterowany światłem cofania.
Kabel cinch żółty – kabel przesyła obraz z kamery do wyświetlacza.
Kabel sterujący włączaniem wyświetlacza w tryb wyświetlania obrazu z kamery (zazwyczaj jest to czerwony cieniutki przewód przy kabli cinch) – podłączyć bezpośrednio pod +12V z światła cofania lub z czerwonym kablem zasilającym kamerę przez przekaźnik.
Kabel sterujący z świateł cofania – należy odnaleźć przy lampie cofania +12V który załącza światło cofania po wbiciu wstecznego biegu
Kabel z stałym prądem +12V lub „po stacyjce” – do zasilania kamery poprzez przekaźnik sterowany z światła cofania
Prąd do kamery cofania należy podłączyć „po stacyjce” lub bezpośrednio z plusa akumulatora, w obu przypadkach poprzez przekaźnik. Na filmikach na YT widziałem, że autorzy zalecają podłączenie zasilania bezpośrednio pod światło cofania, natomiast może to skutkować niewłaściwym działaniem kamerki po uruchomieniu silnika i też na żadnym z tych filmów nie widziałem jak to działa na zapalonym silniku 🙂 Ktoś też zalecał, aby zasilanie kamery podłączyć bezpośrednio na stałe do +12V „po stacyjce” a tylko sterowanie włączenia wyświetlacza do świateł cofania ale jeśli mamy kamerę z oświetleniem to wtedy będzie ono świeciło cały czas po uruchomieniu auta. Z tego wszystkiego najrozsądniejszym rozwiązaniem wydaje się zastosowanie przekaźnika.
U mnie jest to zrobione tak:
UWAGA sprawdź na schemacie przekaźnika który chcesz zastosować czy działa tak samo, jeśli nie to zastosowanie ma schemat przekaźnika który stosujesz.
Czyli reasumując: czarny kabel zasilania kamery do masy, czerwony kabel zasilania kamery do przekaźnika, kabel sterujący włączaniem obrazu z kamery cofania na monitorze (zazwyczaj jest już przy cinch) również możemy podłączyć z czerwonym kablem zasilania kamery.
Nie podałeś linku gdzie radio kupić???
Radio kupiłem na allegro. Będąc już przy końcu zabawy, okazało się, że na Alim można kupić już gotowy komplet.
Jak prawidłowo dopasować CAN set do Chevrolet cruze?
Mam pytanie: Czy radio pokazuje Real Timer Speed (aktualną prędkość) i jak tę funkcjonalność włączyć.
Hmm… Warto byłoby poszukać takiej aplikacji na Sklep Play i zainstalować.
A może wiesz jak się ta aplikacja nazywa?
Tak zerknąłem na szybko i jest tego sporo, wpisz sobie tam w sklepie play „real speed” albo „prędkościomierz” nawet.
Żadnej z nich nie testowałem osobiście, więc nie jestem w stanie Ci jakieś konkretnej polecić.
Panie Jacku czy mogę prosić mi kontakt domnie na fb Rafał G[treść ukryta]i
Pod tymi danymi jest sporo profili i nie chciałbym strzelać.
Myślę, że prościej będzie jak to Pan się odezwie poprzez: https://www.facebook.com/skupautjk/
tak mam te radio zabudowane i super dżwięk